Google ve Meta’yla başa çıkamadı: Ünlü teknoloji şirketi iflas etti

Marin Software, Dijital Reklamcılık Sektöründe İflas Başvurusunda Bulundu

San Francisco merkezli Marin Software, dijital reklamcılık sektöründe önemli bir döneme damgasını vurdu. Ancak uzun süredir içinde bulunduğu mali krizi aşamayarak iflas başvurusunda bulundu.

2013 yılında 425 milyon dolarlık değerlemeye ulaşan şirket, Google ve Meta gibi devlerle olan rekabetin zorluğu karşısında ayakta kalamadı. İflas başvurusuyla birlikte Marin Software’in satışı da gündeme geldi.

ÇALIŞANLARININ YÜZDE 30’UNU İŞTEN ÇIKARMIŞTI

Reklam kampanyalarını farklı dijital platformlarda yönetmek ve ölçümlemek için otomasyon araçları geliştiren Marin Software, Nisan ayında mali sıkıntılar nedeniyle fesih planını açıkladı. Bu sürecin ardından şirket, çalışanlarının yaklaşık yüzde 30’unu işten çıkardı ve son olarak Delaware’deki mahkemeye iflas başvurusunda bulundu.

Şirketin kurucusu ve CEO’su Chris Lien, iflas başvurusunun ardından Marin Software’in, Teksaslı milyarder Joseph Liemandt’ın yatırım şirketi ESW Capital’in bir koluna satılacağını duyurdu. Lien, tüm alacaklılara geri ödeme yapılacağını ve kalan çalışanların satış süreci tamamlandığında görevlerine devam edeceğini belirtti.

GOOGLE VE META İLE BAŞA ÇIKAMADI

Kuruluşundan bu yana yaklaşık 20 yıllık bir geçmişe sahip olan Marin Software, 2006 yılında Excel tabanlı bir araçla yola çıkmış, 2013’te halka arzla büyük bir çıkış yakalamıştı. Ancak zamanla dijital reklam pazarındaki devlerin, özellikle Google ve Meta’nın baskısı altında güçlü kalmak zorlaştı.

2015 yılında zirve yapmış olan gelirler, sonraki yıllarda sürekli düşüş yaşadı ve şirket hiçbir yıl tam anlamıyla kara geçemedi. Son mali rapora göre zarar 350 milyon doları aşmış durumda.

ABD’de Google’a yönelik tekel suçlamalarıyla karşı karşıya kalınırken ve Meta’nın regülasyonlarla mücadele etmesine rağmen, Marin Software ekipman olarak yalnızca 5,7 milyon dolarlık varlığa sahipken 2,8 milyon dolarlık borç yüküyle iflasın eşiğine geldi. Hisseleri de sonunda Nasdaq borsasından çıkarıldı.

Marin Software’in iflası, dijital reklam teknolojileri alanındaki rekabetin ne kadar çetin olduğunu bir kez daha gözler önüne serdi. Küçük bir yazılım girişimi olarak başlayan ve milyar dolarlık devlerle rekabet edemeyerek sona eren Marin Software’in hikayesi, sektörde ayakta kalmanın teknolojiyle beraber stratejik sermaye ve ölçek ekonomileriyle de ilişkili olduğunu gösteriyor.

Related Posts

Mirasyedi gibi satıyorlar

Mirasyedi gibi devletin elindekileri satan iktidar şimdi de Maliye’nin vergi binasını satmak için hazırlık başlattı. Özelleştirme furyasıyla 2 baraj da satıldı.

İŞKUR açıkladı: İşte Türkiye’de en çok aranan 10 meslek

Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanı Vedat Işıkhan, ocak-haziran döneminde 759 bin 945 kişinin işe yerleşmesine aracılık ettiklerini belirterek, “İş gücü piyasasının dinamiklerine ve tespit ettiğimiz ihtiyaçlara yönelik adımlarımız ile ülkemizin …

Brent fena yükseldi: Akaryakıta yine zam mı geliyor?

Küresel petrol piyasalarında yukarı yönlü hareket dikkat çekiyor. ABD Başkanı Donald Trump’ın yeni tarifelere dair karar süresini 1 Ağustos’a ertelemesi, belirsizlikleri artırırken petrol fiyatlarını destekleyen bir unsur olarak öne çıkıyor. Çarşamba …

Türkiye’nin bir ili ‘Turizm Başkenti’ seçildi!

Kültür ve Turizm Bakanı Mehmet Nuri Ersoy, Türk Devletleri Teşkilatı Turizm Bakanları 10. Toplantısı’nda alınan ortak kararla Ankara’nın 2026 yılı için “Türk Dünyası Turizm Başkenti” ilan edildiğini duyurdu. Bakan Ersoy, sosyal medya hesabı üzerinden …

Trump, 14 ülkeye yönelik tarife mektuplarını paylaştı: Son tarihi uzattı

ABD Başkanı Trump’ın tarifelerle ilgili mektup gönderdiği ülke sayısı 14 oldu.

Yılanlar bu kokunun semtine uğramıyor!

Yaz aylarının gelmesiyle yılan sokması riski de artıyor. Peki, bu sürüngenleri bahçenizden uzak tutmak için etkili bir yöntem olduğunu biliyor muydunuz? Uzmanlar, yılanların özellikle naftalin kokusundan rahatsız olduğunu ve bu basit yöntemin onları …