Tesla 376.000 Aracı Geri Çağırma Kararı Aldı
ABD Ulusal Karayolu Trafik Güvenliği İdaresi’nin (NHTSA) yaptığı araştırmaya göre, Tesla’nın araçlarında yaşanan direksiyon sorunu, düşük hızlarda kullanımda kazaya neden olabilecek potansiyel bir kusur olarak belirlendi.
NHTSA incelemesi, Tesla araç sahiplerinin direksiyon sistemi problemlerini bildirmesinden sonra bir yıldan fazla bir sürede tamamlandı. Bazı sahipler direksiyonun “kilitlendiğini” iddia ederken, diğerleri daha fazla güç uygulamak zorunda kaldıklarını belirtti. Bu sorun nedeniyle NHTSA’ya göre 50’den fazla araç geri çağrıldı.
2023 yılında Reuters’ın elde ettiği bilgilere göre, Tesla belgeleri ve eski çalışanların ifadeleri, 2016’dan bu yana on binlerce sürücünün erken direksiyon veya süspansiyon arızaları yaşadığını gösterdi.
NHTSA’ya göre, Tesla bazı Model 3 (2023) ve Model Y (2023) araçlarının eski yazılım kullandığı için motor devresinde voltaj aşırı yüklenmesi sorunu yaşayabileceğini ve bu durumun temel elektronik bileşenlerde zorlanmaya yol açabileceğini iddia etti.
Tesla, arıza durumunun araç hareket halindeyken değil, durduğunda ortaya çıktığını ve hidrolik direksiyon sisteminin devre dışı kalması ve bir sonraki çalıştırma sırasında devre dışı kalma ihtimalinin sorunun sebebi olduğunu belirtiyor.
Tesla, sorunla ilgili 3.012 garanti talebi ve 570 saha raporu almasına rağmen 2024 yılına kadar herhangi bir kaza yaşanmadığını vurguladı.
Tesla, geçen ekim ayında bir kablosuz güncelleme yayınlamasına rağmen resmi geri çağırma duyurusunu uzun süre erteledi. Ancak şirket, yabancı regülatörlerin endişelerini dile getirmesi üzerine küresel bir geri çağırma işlemine başlayacağını bildirdi.
Geri çağırma kararı, duyurulduktan sonra Tesla’nın hisselerinde önemli bir düşüşe neden oldu.
More Stories
Neden Bizden Önceki Kuşaklar Kolaylıkla Ev Sahibi Olabilirken Y ve Z Kuşağının Ev Alması Zorlaştı?
Döner kanatlı İHA’lar ABD’de görücüye çıkıyor
Ünverdi: “Kadının geri planda kaldığı bir toplum her zaman eksiktir”